sobota, 7 września 2013

u babci

    Mam Wam tyle do opowiedzenia, że nie wiem od czego zacząć. W piątek pojechaliśmy do moich dziadziów, pod miasto. Nie będę nawet pisać ile przyjemności sprawia mi przebywanie w ich towarzystwie, bo to każdy niemal wnuczek wie. Napiszę o tym, że przy okazji odwiedzin pozbieraliśmy malinki i jeżynki z licznych krzewów posadzonych w babcinym ogrodzie. Bajecznie soczyste i smaczne, praktycznie same wskakiwały do ręki. Dziewczynkom ogromnie się takie zbieranie spodobało, nawet Mała zrywała z krzaczków owoce i od razu wkładała do buźki.
   Najbardziej lubię w tym ogrodzie poukrywane, magiczne miejsca. Jednym z nich jest kapliczka z Panem Jezusem Frasobliwym schowana wśród gałęzi lipy. W takich miejscach  czas jakby zwalnia.
    Babinka moja przygotowała dla nas mega wspaniałe ciasto. Ciasto wygląda(a właściwie to wyglądało) tak:
A ponieważ było to ciasto niesamowicie smaczne, bo i słodkie i lekko kwaśne od jeżyn, chcę się z Wami przepisem na nie podzielić. Jest bajecznie łatwe w przygotowaniu. Dodatkowo robimy je z niewielkiej ilości składników, a mianowicie:
-szklanka mąki;
-szklanka cukru;
-trzy jajka;
-cztery łyżki oleju;
-łyżeczka proszku do pieczenia;
całość mieszamy ze sobą, powstanie gęsta masa, którą wylewamy na blaszkę (wyłożoną papierem do pieczenia najlepiej)
następnie na wierzchu tej masy układamy owoce np. jeżyny, maliny, banany, gruszki, jabłka, etc.
pieczemy w temperaturze ok 160st. C przez ok 45-50 minut
w trakcie pieczenia owoce zatopią się w cieście, po upieczeniu będzie dość lepkie od cukru.
     Muszę szczerze przyznać, że od piątku upiekłam już dwie blaszki tego ciacha, a jutro szykuję się na kolejne, tak wszystkim u nas zasmakowało.

Smacznego!

A jutro będzie o dzisiejszym klasowym pikniku rodzinnym i o pewnej małej lalusi.

6 komentarzy:

  1. Takie skarby prosto z krzaka są najlepsze :))) A ciasto obłędne. Najłatwiejsze ciasto w świecie. Jest ekstra, bo nie trzeba nic miksować, wygniatać. Robię takie od jakiegoś czasu i jest to wg mnie i rodzinki jedno z najlepszych :))))
    Piękna wycieczka, miejsce zaczarowane :)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpadłam w jakiś amok bo ciągle zastanawiam się z jakim owocem by było równie smaczne. Jak długo je trzymasz w piekarniku?

      Usuń
  2. Nie ma jak u Babci:) Taki ogród, to raj na ziemi!

    OdpowiedzUsuń
  3. fantastycznie spędzony czas! tylko pozazdrościć :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ee, jakiś tam talent może i mam, ale gdzie tam od razu ogromny ;)
    Za to ja podbieram przepis, ciacho wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło, że zostawiasz po sobie ślad.
Dziękuję za Twoje słowa i pozdrawiam serdecznie :)