czwartek, 21 listopada 2013

jak nie urok....

   Dopadło nas jakieś przeziębienie, bez kataru za to z trudnym do ukojenia bólem gardła. Wobec czego od piątkowych zębowych perypeti śpimy niewiele niestety. Zęby już powychodziły, do tych ośmiu jedyneczek i dwójeczek dołączyły cztery....czwórki. Ogromnie mnie to zdziwiło szczerze mówiąc, bo spodziewałam się, że będą rosnąć po kolei. Mała już tylko męczy się z gardłem, ale działamy z mlekiem z miodem i sokiem z malin.
     Skąd taki tytuł posta? Już tłumaczę. W okolicach drugiej klasy Młoda miała kłopoty z czytaniem, myśleliśmy, że zbyt mało ćwiczy więc pilnowaliśmy tego tematu bardzo. W trzeciej klasie pojawiły się częste i ogromne bóle głowy, tym razem zrzuciliśmy to na dojrzewanie, hałas czy przemęczenie. Całkiem niedawno pani od dodatkowego fortepianu zasugerowała nam by udać się z Młodą do okulisty, bo ma wrażenie, że Anielka nie widzi dobrze nut. Wczoraj poszliśmy. Do tej pory nie mogę sobie znaleźć miejsca. Okazało się przy tym pierwszym badaniu, że ma wadę wzroku i to całkiem sporą bo aż +5 i +6! Ponoć to mózg oszukiwał oczy i dlatego nie mieliśmy możliwości wykryć tego wcześniej. Nie łączyłam tych bóli głowy z oczami w ogóle, bo ostatnie profilaktyczne (w wieku 4lat)badanie oczu żadnych nieprawidłowości nie wykazało. My okularów nie nosimy, dlatego też nie byłam wyczulona na jakieś inne objawy. W szkole też nikt niczego nie sugerował, nie żauważył. Pociesza mnie fakt, że jest możliwa poprawa jeśli będziemy systematycznie badać jej oczy i dbać o nie. W piątek druga wizyta, na której będzie pani doktor ustalać jakie szkła będą Młodej potrzebne. Martwię się bo nic nie wiem o pielęgnacji oczu czy samych okularów, jak to się przekłada na codzienne życie, aktywność fizyczną, etc.
    Jestem pełna obaw.

4 komentarze:

  1. Moje córki nosiły okulary, ale z tego wyrosły... chociaż pewnie trzeba by sprawdzić. Okulary miały chyba od 4 roku życia, na początku takie ze sprężynką z tyłu, czyli takie prawie wokół ucha, kilka razy odwiedzaliśmy pana optyka w celu ratowania lekko zgniecionych w przedszkolu oprawek. Były dobrej jakości więc dało się naprawić :) Teraz są takie ładne oprawki, co prawda ceny też w sumie mają "ładne". Na pewno dobierzecie coś co się córce spodoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak Ty zawsze wiesz jak mnie pocieszyć! jesteś nieoceniona. Anielka istotnie wybrała bardzo ładne oprawki i nasz portfel nie ucierpiał bardzo okrutnie;)

      Usuń
  2. Witam serdecznie,
    Chciałabym przedstawić dwie facebookowe zabawy. Mam nadzieję, że nagrody przypadną komuś do gustu i zechce się przyłączyć :) Ponieważ już niedługo święta, w jednej z tych zabaw do wygrania są książeczki dla dzieci o tematyce świątecznej. Wygrywają aż trzy osoby! W drugiej rozdawajce również wygrywają trzy osoby, za to nagrodami będzie wspaniała pamiątka w formie zdjęć w krysztale! Z całą pewnością warto wziąć udział. Zasady są niezwykle proste i w bardzo łatwy sposób można zdobyć fajne nagrody :)

    A jeśli macie w domku jakąś małą księżniczkę to na Babylandii i dla niej znajdzie się ciekawa zabawa z pięknymi nagrodami :)

    Nie chce nadużywać gościnności i nie będę wklejała tutaj linków. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to serdecznie zapraszam na mój profil, tam znajdują się blogi "Książeczki synka i córeczki" oraz "Babylandia". Banerki znajdują się na paskach bocznych. Klikając w nie traficie na te rozdawajki :)

    Od razu chcialabym bardzo przeprosić za tą autopromocję. Wiem, że wiele osób ma czegoś takiego po dziurki w nosie, jeszcze więcej z pewnością uważa to za brak wychowania czy też szacunku. Ja z całą pewnością mam w zamierze jedynie poinformowanie choć grupki ludzi o tych zabawach. Wiele takich osób dziękuję mi za informacje, ponieważ inaczej nie mieliby o niej pojęcia. Mam nadzieję, że w tym przypadku będzie tak samo :) W razie czego proszę usunąć to zaproszenie...
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za zaproszenie, skorzystam chętnie :)

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło, że zostawiasz po sobie ślad.
Dziękuję za Twoje słowa i pozdrawiam serdecznie :)