poniedziałek, 11 listopada 2013

listopadowe wyzwanie dzień 1

  Gdy rano otwarłam oczy doskonale wiedziałam co znajdzie się na moim zdjęciu. Zdjęciu rozpoczynającym listopadowe wyzwanie fotograficzne Uli (inne galerie obejrzycie tutaj). Moje Drogie "Dziś jestem...."

                                                                      .... Polką
    Oczywiście, jestem nią każdego dnia, ale dziś szczególnie. Wzrusza mnie każda flaga. Jestem poruszona i tyle we mnie emocji, że ciężko je nawet opisać. Myślę o tych, którzy za moją Ojczyznę zginęli lub zginą, myślę o tych, którzy Ją niszczyli lub niszczą, myślę o naszej i mojej przyszłości i też o mojej siostrze, która jest tak daleko, a którą bardzo ogromnie kocham.


 Maria Sulima


Ojczyzno

Ja do ciebie powrócę szmerem wody źródlanej,
Tą piosenką, co nucą serca gdzieś zakochanych.

Ja do ciebie powrócę szronem biało-srebrzystym,
Kryształową narzutą czy powietrzem czystym.

Ja do ciebie powrócę wonią łąki kwitnącej,
Tą jutrzenką, co rzuca pierwszy promień gorący.

Ja do ciebie powrócę wtórem liści alei,
Tylko czas niech nie skraca mej gasnącej nadziei.

Niech mnie życie nie smuci, nie rozżala deszcz rzewny,
Ja do ciebie powrócę, ma Ojczyzno – na pewno.

10 komentarzy:

  1. :) Takich ludzi teraz brakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Jako emigrantka odczułam to na własnej skorze. Do tego kraju, gdzie kruszynę chleba podnoszą z ziemi przez uszanowanie, tęskno mi Panie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nawet nie potrafię sobie takiej tęsknoty wyobrazić

      Usuń
  3. bardzo podoba mi się to, co napisałaś :) cieszę się, że są jeszcze takie osoby - coraz częściej słyszę wokół siebie, że ludzie wcale tej swojej polskości nie czują, nie lubią, nie szanują, a to nie tak powinno wyglądać.
    Pozdrawiam Cię serdecznie,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trochę się czerwienię, ja tak po prostu czuję, ale zgadzam się, że młodzi ludzie |(no młodsi ode mnie)coraz mniej mają autorytetów i coraz mniej szacunku do własnego kraju

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło, że zostawiasz po sobie ślad.
Dziękuję za Twoje słowa i pozdrawiam serdecznie :)