wtorek, 24 grudnia 2013

Spokoju i zdrowia

    Ten post miał być inny niż będzie, miał kipieć szczęściem, oślepiać radością. Jednak nie może... dziś późnym wieczorem zmarła moja ciocia. Nawet nie wiem jak w słowa to ubrać. Owszem gdzieś tam liczyliśmy się z takim scenariuszem, gdyż chorowała na raka, ale ciężko jest się na coś takiego przygotować. W maju, na komunii świętej Młodej, była tuż przed profilaktycznymi badaniami, uśmiechnięta, a dziś już jej nie ma. Co wzrusza mnie jeszcze mocniej, to fakt, że jej mąż, a mój wujek cały czas ją pielęgnował, nie pozwolił jej oddać do hospicjum. Mył ją i przebierał, podawał leki, siedział i mówił do niej cały czas mając nadzieję, nawet gdy zapadła w śpiączkę na ostatni tydzień swego życia. Być może ktoś się oburzy, że tak powinno być i ja się z tym zgadzam, ale niestety najczęściej tak nie jest. Nie generalizuję - z różnych przyczyn.
   Myślę teraz o wszystkich bliskich mi ludziach, ale też i takich, których spotkałam jedynie na chwilę. Zasiądą jutro razem przy stołach, podzielą się opłatkiem, będą ze sobą. Przy niektórych stołach kogoś zabraknie. Ja wierzę w to, że w życiu wszystko dzieje się w jakimś celu, że ma nas czegoś nauczyć lub o czymś przypomnieć, dlatego też życzę Wam by ten czas szczególny był obfity w miłość i bliskość. Byście nigdy nie zapomniały o tym co tak naprawdę w życiu jest ważne, by w Waszych sercach gościł spokój.
      

8 komentarzy:

  1. Nie wiem co napisać... jestem pełna podziwu dla Twojego wujka i współczucia, że musicie zmagać się z taką tęsknotą za kimś bliskim... Mimo wszystko - życzę Wam dobrych i spokojnych Świąt (a za ciocię pomodlę się wieczorem - bo tylko tyle mogę zrobić)
    Trzymaj się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja sama nie wiem co pisać w tej kwestii, są takie chwile w życiu, że słowa nie są zbyt mądre, piękne, miłe, sama nie wiem....
      za modlitwę pokornie dziękuję

      Usuń
  2. Kochana, dobrych Świąt!!!
    Miłości najbliższych!!!!
    Wyrazy współczucia.

    OdpowiedzUsuń
  3. To smutne, że odeszła bliska Ci osoba, wiemy że kiedyś to nastąpi ale zawsze śmierć nas zaskakuje.... mimo wszystko życzę spokoju i radości płynącej ze wspólnego świętowania, odpakowywania prezentów, kolędowania i bycia z bliskimi bez pośpiechu i zabiegania. Pozdrowienia i całuski dla dziewczynek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wzajemności!!

    Dodałam do obserwowanych.
    /Antoniana

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło, że zostawiasz po sobie ślad.
Dziękuję za Twoje słowa i pozdrawiam serdecznie :)