sobota, 1 marca 2014

wrap dobry na drogę

   Jest to, jak zapewne większość z Was wie, rodzaj kanapki wykonanej z okrągłego płaskiego chlebka (u nas jest to tortilla) z zawiniętym w środku nadzieniem. Dawno temu, takie przysmaki przygotowała moja siostra gdy będąc u niej jechaliśmy na wycieczkę do zoo. Wrapy tak nam zasmakowały, że robimy je praktycznie przy każdej okazji. Jaka okazja nadarzyła się teraz? Mój mężuś pojechał właśnie do Warszawy na bieg, a ponieważ jedzie tam jako reprezentant swojego miejsca pracy nie mogłyśmy pojechać z nim. Jeśli macie ochotę więcej o biegu przeczytacie tu, a ja tymczasem zapraszam do kuchni...

   Potrzebne będą:
-placki tortilli (uwaga, im krótsza data ważności tym placki starsze - trudniej będzie je zwijać);
-filet z kurczaka (opcjonalnie) podsmażony z dodatkiem przypraw;
-sałata(najlepiej pokrojona na mniejsze kawałeczki);
-papryka czerwona(również pokrojona);
-awokado(opcjonalnie - można je wymienić np. na kukurydzę);
-ser żółty starty;
-majonez lub sos np czosnkowy
 Nasz placek smarujemy majonezem(lub innym sosem) układamy na środku niewielkie ilości sałaty, papryki, awokado, sera i mięsa i zwijamy placek. By nie wypadło nam nic ze środka zwinąć należy wg następującego schematu(mam nadzieję, że zrozumiecie moją twórczość ;)
 1 - placek, 2 - miejsce na nadzienie, 3 - oznaczone na niebiesko miejsce złożenia
 1 - złożone boki placka, 2 - część którą zawijamy
1 -  tak mniej więcej powinien nasz wrap wyglądać w połowie zawijania

Zwinięty placek wygląda tak:
Tak można go zapakować by nie rozleciał się nam w podróży:
A tak prezentuje się w przekroju. Powiem jeszcze, że można go zjeść na zimno i na ciepło(ser super się roztopi) Smacznego moje miłe!


8 komentarzy:

  1. Moje chłopaku uwielbiają suche placki bez dodatków, ja sama robię je z serkami w maszynie do sandwiczy albo z serkiem i wędzonym łososiem. Twój pomysł jest super i muszę go kiedyś wypróbować :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo muszę spróbować Twój sposób brzmi smakowicie, zwłaszcza na ciepło

      Usuń
  2. Jeszcze nie robiłam takiej kanapki, ale wygląda tak smakowicie, że muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smakowita i w sumie szybko się ją robi - polecam:)

      Usuń
  3. Bardzo lubię takie jedzonko, ale do tej pory jadłam tylko na ciepło. Dobry pomysł jako kanapka na drogę:)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smaczny, no i nic nie "więdnie" jeśli jakiś czas(całkiem spory) leży zawinięta w plecaku

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło, że zostawiasz po sobie ślad.
Dziękuję za Twoje słowa i pozdrawiam serdecznie :)