środa, 24 września 2014

jesień

   Jesień w moich wyobrażeniach nie ma nic z tego co widzę za oknem. Nie jest deszczowa i ponura, jest piękna. Pełna koloru i ciepła. Piszczące z radości dzieci, tarzające się w liściach opadłych z drzewa, słońce głaszczące coraz bardziej rozebrane drzewa, przelatujące po niebie ptaki, koszyk kasztanów i żołędzi zebranych w drodze do szkoły, korale z jarzębiny...
   No właśnie, bez jarzębiny nie ma jesieni. Dlatego też postanowiłam zrobić sobie taką jarzębinę, którą będę mogła cieszyć się znacznie dłużej. Jeśli macie ochotę zapraszam do skorzystania z mojego pomysłu, jest niezwykle łatwy.
    Przygotowujemy łańcuszek(na bransoletkę), zapięcie, szpilki-gwoździe(taką samą ilość jak kulek z modeliny) oraz kulki modeliny(ja przygotowałam 28 sztuk)
Na każdą kulkę nabijamy szpilkę
delikatnie "zsuwamy" kulkę tak by końcówka szpilki delikatnie schowała nam się w przyszłym owocu jarzębiny, następnie tak przygotowane owoce wypalamy w piekarniku zgodnie z zaleceniami producenta modeliny
 Po ostudzeniu skracamy szpilki i zawijamy je tak by stworzyć pętelkę, którą to zahaczamy o bransoletkę. Sposób rozmieszczenia owoców jest dowolny, ja zdecydowanie wolę przenieść je na przód bransoletki by wygodnie móc opierać rękę np na blacie stołu gdy bransoletkę mam na ręce. Zakładamy zapięcie.
 Całość można wcześniej polakierować odpowiednim preparatem, ja zdecydowałam, że w takiej formie mi się podoba. Dodałam jeszcze do całości cztery filcowe listki. Myślałam nad ich wersją z modeliny, jednak nie chciałam dodawać więcej ciężaru mojej biżuterii.
Teraz możemy cieszyć oko własnoręcznie wykonaną jarzębinową bransoletką. Oczywiście jeśli macie czas i ochotę, możecie zrobić w takim samym stylu(i takim samym sposobem)również kolczyki i/lub naszyjnik. To naprawdę fajna zabawa dla dorosłych pań i tych trochę młodszych;).
 Pozdrawiam Was ciepło i jesiennie.

15 komentarzy:

  1. Świetnie wygląda taka jarzębinowa bransoletka

    OdpowiedzUsuń
  2. bransoletka jest sliczna :) bardzo podoba mi się pomysł , nosiłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudna ale ja bym nosiła bez tych listków które wg.mnie niepotrzebnie "obciążają" bransoletkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak je zainstalowałam, że spokojnie można je ściągnąć:)

      Usuń
  4. rewelacyjna! jak prawdziwa!

    http://poligon-domowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam
    Dziękuję za udział w mojej zabawie :)
    Ciekawe i różnorodne prace tworzysz . Jarzębinka jest cudna :)
    Pozdrawiam

    http://mirosek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło, że zostawiasz po sobie ślad.
Dziękuję za Twoje słowa i pozdrawiam serdecznie :)